کارکرد سیستم تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته دارای قابلیتی با نام تشخیص حرکت هستند , تشخیص حرکت در دوربین مداربسته بسیار اهمیت دارد به وسیله این قابلیت است که دوربین مداربسته در مقابل تغییرات واکنش نشان می دهد و کاربر را از این رویداد آگاه می نماید .

انواع دوربین های مداربسته پیشرفته ای که در بازار موجود هستند دارای این قابلیت می باشند تنها کافی است برای فعال کردن آن وارد بخش تنظیمات دوربین مداربسته شوید .

کاربرد قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection)

یکی از کاربردهای مهم قابلیت تشخیص حرکت صرفه جویی در فضای ذخیره سازی تصاویر از طریق محدود کردن زمان ضبط تصاویر می باشد. می توان سیستم نظارتی و دستگاه ضبط تصاویر را طوری تنظیم نمود که فقط هنگامی شروع به ضبط تصاویر کند که حرکتی در تصویر شناسایی شود.

بنابراین فقط هنگامی دستگاه ضبط تصاویر (NVR) شروع به ضبط تصاویر دوربین مداربسته می کند که تغییرات به وجود آمده در تصویر به اندازه ای باشد که سیستم تشخیص حرکت آن را تشخیص دهد.

یکی از کاربردهای دیگر قابلیت تشخیص حرکت ارسال پیغام هشدار به کاربر می باشد. شما می توانید با استفاده از فعال نمودن این قابلیت و تنظیم آن بر اساس نیاز و کاربری خود در هنگام تغییر تصویر و تشخیص حرکت با استفاده از تنظیم سیستم هشدار از رویداد مورد نظر آگاه شوید.

قابلیت تشخیص حرکت چگونه کار می کند ؟

برای اینکه بهتر با طرز کار قابلیت Motion Detection آشنا شوید ، باید بدانید که دوربین مداربسته چگونه کار می کند. در داخل هر دوربین مداربسته سنسور تصویر قرار دارد که لنز دوربین به آن متصل است و نور از طریق لنز به آن وارد می شود.

هنگامی که نور با سنسور تصویر برخورد می کند هر کدام از پیکسل ها نشان می دهند که چقدر نور از محیط دریافت شده است. مجموعه این الگوها و نقاط تاریک و روشن در پیکسل ها تصویری را می سازند که شما مشاهده می کنید.

هنگامی که شما قابلیت تشخیص حرکت را فعال می کنید معمولا می توانید ناحیه مورد نظر برای بررسی تغییرات را انتخاب نمایید. پردازنده تصویر با مقایسه فریم های متوالی تصویر ، هرگونه تغییر در پیکسل ها را بررسی می کند و اگر تعداد پیکسل ها به اندازه ای باشد که در سیستم تعریف شده است ، حرکت تشخیص داده می شود.

اینکه چه مقدار تغییر در تصویر برای تشخیص حرکت کافی می باشد بستگی به درجه حساسیت یا درصد تعریف شده در سیستم دارد. سطح حساسیت به تغییرات نقاط تاریک و روشن در پیکسل تصاویر نگاه می کند.


یکشنبه 15 مهر 1397
بؤلوملر :