سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته ای که امروزه طراحی و تولید می شوند عمدتا مبتنی بر شبکه هستند که به آن ها دوربین مداربسته تحت شبکه گفته می شود , در این نوع دوربین ها سوئیچ شبکه اهمیت زیادی دارد از این رو این مقاله به سوئیچ شبکه برای دوربین مداربسته اختصاص داده شده است .

بسیاری از انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه ای در بازار موجود هستند که از سوئیچ شبکه مناسبی برخوردار نیستند به جهت جلوگیری از خرید چنین تجهیزاتی نکات زیر را مطالعه کنید .

گروه بزرگی از تجهیزاتی که در هنگام تنظیم یک سیستم نظارتی تحت شبکه کاربرد زیادی دارند، سوئیچ ها هستند. به زبان ساده می توان گفت استفاده از سوئیچ ها در بسترسازی های بزرگ و یا مکان هایی که نیاز به کابل کشی های کمتری وجود دارد کارایی بالایی دارد. برای مثال در مسافت های طولانی به جای اینکه از هر دوربین کابلی به طور جداگانه به دستگاه ضبط برورد تمامی دوربین ها به سوئیچ متصل شده و تنها یک عدد کابل از سوئیچ به دستگاه ضبط منتقل می گردد. سوئیچ شبکه یا هاب سوئیچ ها بخش های شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. سوئیچ شبکه بخشی جدایی ناپذیر در اکثر شبکه های محلی اترنت مدرن (LAN)هستند. یک سیستم شبکه می تواند تعداد زیادی سوئیچ در پیکربندی خود داشته باشد. سوئیچ داده ها را تنها به گیرنده ای ارسال می کند که قرار است به اطلاعات دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هنگامی که داده ها ارسال می شوند، شبکه با بار زیادی از حجم اطلاعات مواجه نمی شود. این امر همچنین منجر بع به امنیت بالای شبکه نیز می گردد زیرا دسترسی به برخی از اطلاعاتی برای سایر کامپیوتر ها نا ممکن می گردد. 

دو نوع اصلی از سوئیچ های شبکه وجود دارند: 

سوئیچ های قابل مدیریت یا Manageable

سوئیچ های غیر قابل مدیریت یا Unmanageable

تمایز دو نوع سوئیچ بالا بسیار ساده است. سوئیچ های غیر قابل مدیریت از پیش توسط تولید کننده برنامه ریزی شده اند تا وظایف خود را در راستای استاندارد های خاص یک صنعت انجام دهند؛ و هیچ گونه امکان تغییر در توابع آنها وجود ندارد. سوئیچ های قابل مدیریت دارای قابلیت دسترسی به برنامه های خود توسط کاربرانی هستند که رمز عبور داشته و توابع سوئیچینگ آنها را می توان برای بهینه سازی عملکرد دستگاه ها تغییر داد..


شنبه 21 مهر 1397
بؤلوملر :