yashamoshaver

درمان بیش فعالی

0 گؤروش
یازار:‌


بیش فعالی اختلالی در میان کودکان می باد که درصدی مابین 8 تا 10 را در میان آن ها مبتلا می کند . 

کودکان بیش فعال ؛ چنب و جوش زیاد دارند و کارهای خود را با عجله ی زیاد انجام می دهند . 

این افراد چنان چه تحت درمان قرار نگیرند ؛ می توانند شخصیت هایی بیمار و ضد اجتماعی باشند و علاوه بر آزارهایی که به خود می رسانند ؛ دیگران را نیز مورد رنجش قرار دهند .

علاوه بر این ها ، مساله ی مهم تر در این رابطه این است که در صورت کوتاهی کردن در درمان این اختلال در کودک ، بیشتر آن ها در آینده به افرادی افسرده و ناامید تبدیل می شوند . 

اولین گام در درمان بیش فعالی در کودکان ؛ تشخیص دادن این اختلال در آن هاست . آزمون خاصی در رابطه با این تشخیص وجود ندارد و والدین باید ؛ تعدادی از آیتم ها را در مدت زمانی حداقل 6 ماهه بر روی کودک آزمایش نمایند تا موفق به تشخیص این اختلال در آن ها شوند . 

مورد دیگر این است که علائم کودک ؛ به نسبت هم سن و سالان خود ؛ بیشتر و شدید تر باشد و آن ها را قبل از سن هفت سالگی از خود بروز دهد . 

درمان کودکان بیش فعال کار ساده ای نیست و نیاز به صبر و حوصله ی زیاد در روند درمان دارد و والدین باید آن ها را به عنوان افرادی که ذاتا بد نیستند ؛ بپذیرند و برای درمان آن ها با یک پزشک در ارتباط باشند ؛ چرا که در مان آن ها بدون استفاده از داروها ؛ تقریبا غیر ممکن است . 

راه های درمان بیش فعالی در کودکان چیست ؟

صبر و حوصله و همکاری میان والدین و اطرافیان و اولیای مدزسه می باشد .

خودداری از تنبیه بدنی کودکان 

داشتن رژیم های غذایی خاص 

دارو درمانی 





 


آردینی اوخو
پنجشنبه 3 خرداد 1397
بؤلوملر :

خود ارضایی

0 گؤروش
یازار:‌

خودارضایی 

خود ارضایی چیست ؟ آنچه که باعث خودارضایی می شود تحریکات جنسی است که از طریق افکار و تخیلات جنسی اتفاق می افتد , در این موارد با افزایش هورمون های جنسی در خون شخص به روش هایی چون لمس کردن اندام تناسلی دست به خود ارضایی می زند .

یکی از اعتیادهای قدرتمند که بسیار هم مخرب است اعتیاد جنسی است در این حالت افراد به خودارضایی اعتیاد پیدا می کنند و درگیر چرخه ای می شوند که در نهایت می تواند موجب افسردگی شخص و یا حتی خودکشی شود .

مبتلایان به اعتیاد جنسی دچار ناامیدی و یاس می شوند و از اطرافیان خود کم کم فاصله می گیرند چرا که این اشخاص با خود ارضایی هیچ وقت به ارگاسم نمی رسند , ارگاسم زمانی اتفاق می افتد که انسان به طور طبیعی و از طریق همسر خود ارضا شود .

خودارضایی در سن بلوغ چالشی جدی برای نوجوانان محسوب می شود و عمدتا هم والدین به راحتی نمی توانند راجع به این مشکل با فرزند خود صحبت کنند و راهکارهای لازم را به او بدهند .

درمان خود ارضایی در نوجوانان

خود ارضایی یکی از معضلاتی است که گریبان گیر نوجوانان شده است و به دلیل پیامدهای منفی که دارد لازم است والدین اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهند و سپس به دنبال راهکار و درمان آن باشند .

از جمله تاثیرات منفی که خودارضایی بر روی روح و روان نوجوانان می گذارد ; خشم , سردرد , ضعف و بی حالی , افسردگی , گوشه گیری , کاهش حافظه و بسیاری موارد دیگر 

والدین هنگامی که متوجه این امر شدند لازم است برای برخورد با نوجوان عجله نکنند و در کمال آرامش و خونسردی با او به صحبت بپردازند .

چگونه با نوجوان در مورد خود ارضایی صحبت کنیم 

در ابتدا مستقیم به سراغ صحبت درباره خودارضایی نروید و درباره مسائل و سلامت جنسی صحبت کنید , مراقب باشید نوع حرف زدنتان سرزنش بار و یا توهین آمیز نباشد .

در مورد تاثیرات و عوارض منفی این امر به او صحبت کنید .

با صمیمیت به او راهکاری برای ترک این امر پیشنهاد دهید و به او این اطمینان را بدهید که می تواند خودارضایی را ترک کند .


آردینی اوخو
پنجشنبه 3 خرداد 1397
بؤلوملر :

خود ارضایی چگونه انجام میشود ؟

0 گؤروش
یازار:‌

خود ارضایی چگونه انجام میشود ؟ 

خود ارضایی  با انگیزه تحریک اندام جنسی به منظور ارضای میل جنسی صورت می گیرد و تا وقتی که به برون ریزی منجر شود ادامه خواهد داشت .

خودارضایی در مقابل روابط جنسی دوطرفه محافظت نشده به عنوان روشی سالم و ایمن درنظر گرفته می شود .

در این متن می خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم , چگونه خودارضایی کنیم پسران معمولا بیش تر از دختران این عمل را انجام می دهند .

خود ارضایی چگونه انجام میشود ؟ در این عمل آمیزش و رابطه جنسی شبیه سازی می شود بدین صورت که در مردان با نگه داشتن آلت بصورت تقریبا محکم در دست و حرکت دست به سمت جلو و عقب انجام می شود این امر تا رسیدن به اوج لذت جنسی ادامه پیدا می کند و در زنان هم اغلب از طریق مالش این اتفاق می افتد , برای برخی زنان تنها راه رسیدن به اوج لذت و ارگاسم خودارضایی است .

تفاوت خودارضایی در مردان و زنان

همانطور که گفته شد این عمل در خانم ها نسبت به آقایان کمتر انجام می شود و این در حالی است که روش های خود ارزایی در خانم ها بسیار بیش تر از آقایان است .

آقایان در مقایسه با خانم ها خودارضایی را در سنین پایین تری شروع می کنند و در اکثر موارد به یک نیاز درونی تبدیل شده که ترک کردن آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود و در برخی موارد هم به اعتیاد جنسی ختم می شود که پیامدهای منفی زیادی خواهد داشت .

خود ارضایی در کودکان 

خودارضایی در کودکان و سنین پایین یکی از چالش های پیشروی والدین است که با تربیت صحیح جنسی می توانند تا حد زیادی از این مسئله جلوگیری کنند چرا که سبب بسیاری از بیماری های روحی در نوجوانی و جوانی شان خواهد شد .

از جمله مشکلاتی که خودارضایی برای نوجوانان به وجود می آورد : 


  • افسردگی 
  • ضعف حافظه 
  • خشم و اضطراب
  • گوشه گیری 
  • و ..


آردینی اوخو
چهارشنبه 2 خرداد 1397
بؤلوملر :

آسیب های بیش فعالی چیست

0 گؤروش
یازار:‌

شاید با دیدن برخی از حرکات و زرفتارهای کودکان ؛ این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که دلیل این رفتار چیست ؟در توضیح این مطلب توجه شما را به بحث بیش فعالی جلب می کنیم .


جنب و جوش زیاد و خارج از عرف یا همان مفرط کودک را به نحوی که نه تنها باعث رنجش اطرافیان بلکه ؛ باعث آزار همکلاسی ها – اولیای مدرسه – دوستان و ... شده و آن ها را رنج می دهد را ؛ بیش فعالی می گویند . که دارای سه نوع بیش فعال بی توجه – بیش فعال برانگیخته و ترکیبی از دو نوع اول و دوم است که شیوع نوع ترکیبی آن ، بیش از دو مورد اول می باشد .


آسیب های بیش فعالی کودکان :


علاوه بر این که این اختلال به عملکردهای فرد از جنبه های مختلف ؛ خانوادگی- تحصیلی و اجتماعی آسیب می رساند ؛ بیش فعالی کودکان به مرور زمان می تواند به وجود آورنده ی اختلاتی در شخصیت کودک شود . به این معنا که افراد و کودکان بیش فعال به مرور زمان و در روند رشدشان شخصیتی ضد اجتماعی پیدا کرده و مبتلا به اختلال سلوک می شوند .



این کودکان تمرکز در انجام کارها ندارند و اعمال خود را بدون فکر کردن انجام می دهند و بیش از انداره فعال هستندو به اصطلاح ؛ آرام و قرار ندارند .


میزان شیوع بیش فعالی در کودکان :


به طور کلی این اختلال حدود 8 تا 10 درصد از کودکان را مبتلا می کند که چنان چه بخواهیم به صورت تفکیکی در جنسیت های مختلف از آن سخن بگوییم ؛ لازم به ذکر است که ؛ بیش فعالی کودکان در جنسیت پسرا به میزان سه برابر بیشتر از شیوع آن در جنس دختران می باشد . البته اهمیت دادن به درمان این اختلال در کودکان در هر دو جنس آن ها به یک میزان از اهمیت زیاد برخوردار می باشد .


آردینی اوخو
چهارشنبه 2 خرداد 1397
بؤلوملر :