آیا بهترین نوع دوربین مدار بسته مدل اسپید دام است ؟

دوربین های مداربسته کاربردی ترین سیستم های نظارتی هستند که در انواع و مدل های مختلفی به فروش می رسند , یکی از این دوربین ها , دوربین مداربسته اسپید دام است که در ادامه به شرح ویژگی های این نوع دوربین های مداربسته می پردازیم .

دوربین مداربسته اسپید دام با قابل استفاده در هر محیط و کاربری است و قابلیت نصب در اماکن و فضاهای بزرگ را دارد , یک دوربین مداربسته اسپید دام را می توان به جای چند دوربین مداربسته معمولی نصب کرد .

آیا بهترین نوع دوربین مدار بسته مدل اسپید دام است ؟

یک نوع از دوربین های مداربسته هستند که قابلیت چرخش در جهات مختلف و همچنین قابلیت زوم اپتیکال دارند. این دوربین ها به اختصار PTZ مخفف (Pan-Tilt-Zoom) به معنی گردش در محور افقی، محور عمودی و زوم می باشد.

دوربین های اسپیددام یا Fastdome در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام قابلیت های ویژه ای نیز دارند از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اسپیددام هایی با برد زیاد یا کم

اسپیددام هایی با دید در شب قوی یا لیزری

اسپیددام هایی مخصوص فضاهای داخلی یا خارجی

اسپیدام هایی پرسرعت

اسپیدام هایی با IR بدون IR

دوربین مینی اسپید دام

دوربین های مینی اسپید دام نوعی از دوربین های اسپید دام هستند که همانطور که از نامشان پیداست سایز کوچکتری داشته و زوم های کمتر از 8x یا 10x دارند. با توجه به ابعاد کوچک آنها، این دوربین ها کاملا برای کاربری های مسکونی و یا تجاری مناسب بوده و دیگر لزومی به استفاده از دوربین های اسپیدددام بزرگتر با زوم 30x در این مکان ها نیست. همانند تمام دوربین های PTZ این دوربین ها نیز می توانند در تمام جهت چرخش کنند و با توجه به دستورالعمل اپراتور، عمل بزرگنمایی و زوم را انجام دهند. آنها همچنین می توانند حرکات اتوماتیک از پیش تعریف شده را انجام دهند.


چهارشنبه 14 شهریور 1397
بؤلوملر :