دوربین مداربسته پلاک خوان و کاربرد های آن

در سال های اخیر با پیشرفت هایی که در زمینه ی سیستم های نظارت تصویری پیش آمده انواع دوربین های مداربسته از اهمیت بیش تری نسبت به گذشته برخوردار شده اند , دوربین مداربسته پلاک خوان یکی از انواع دوربین هاست که برای مقابله با جرایم در محل های مختلفی از جمله خیابان ها , پادگان ها , جاده ها و پمپ بنزین ها و .. نصب می گردد .

دوربین مداربسته پلاک خوان و کاربردهای آن

سیستمهای پلاک خوان خودرو امروزه یکی از مهمترین روشهای تشخیص هویت خودرو می باشد که در بسیاری از سیستمهای کنترل تردد و ترافیک مورد استفاده است. تکنولوژی پردازش تصویر محور اصلی در این سیستمها می باشد. بخش پلاک خوانی خودرو با استفاده از فن آوری پردازش تصویر در سیستمهای کنترل هوشمند ترافیک مورد استفاده فراوانی دارد. در چند سال گذشته بسیاری از پروژه های ترافیکی کشور از این سیستم استفاده فراوانی شده است که از این میان به پروژه های کنترل محدوده ترافیک شهرداری تهران، ثبت تخلفات جاده ای توسط راهداری و پلیس، سیستمهای کنترل تردد خودرویی بسیاری از سازمانها و غیره می توان اشاره نمود.

سیستم پلاک خوان سیستمی هوشمند  می باشد که با اخذ تصاویر از دوربین های نصب شده در هر یک از نقاط ورودی خودرو ها با الگوریتم های پیشرفته متن مربوط به پلاک(شماره پلاک ) را استخراج نموده و با دقت بسیار بالا قرائت و ثبت می نماید تا در قسمت های دیگر نرم افزار به منظور مشاهده سوابق و احراز هویت خودرو مورد استفاده قرار بگیرد.

این سامانه برای ثبت تردد و  نیز ثبت گزارش عبور و مرور خودرو و …در مبادی ورودی و خروجی محوطه های پارکینگ های عمومی، سازمانها، عوارضی ها، بزرگراه ها و محدوده های ترافیکی کاربرد دارد.

از آنجا که این سامانه نیاز به نصب دستگاه یا تگ بر روی خودرو ندارد، در مواردی که تعداد خودروهای مجاز یا تردد خودروهای متفرقه زیاد باشد، بسیار مقرون به صرفه است.

درباره نمایشگاه ایپاس

هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایپاس محصولات امنیتی و تجهیزات پلیسی ( نمایشگاه ایپاس ۹۷ ) ، مهر ماه امسال هم در تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه به رسم سنت همیشگی باید از تازه های محصول و تکنولوزی و تولیدات داخلی تولید کنندگان حوزه امنیت، رونمایی شود، اما متاسفانه چیزی که طی این چند سال شاهد رخ دادن است چیزی غیر این را نشان می دهد.

درباره نمایشگاه ایپاس این نکته اهمیت دارد که در نمایشگاه پلیس محصولات امنیتی و پلیسی ( ایپاس )، بیش از سی کشور جهان در حوزه های پلیسی، امنیتی و نظامی عرضه می شود. نمایشگاه پلیس ، از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و امسال هفدهمین دوره خود را برگزار می کند. در حدود ۴۰۰ غرفه برای ارائه محصولات در این نمایشگاه وجود دارد که در اختیار برند ها و تولید کنندگان مختلف قرار می گیرد


چهارشنبه 7 شهریور 1397
بؤلوملر :