دوربین مدار بسته اسپید دام با دوربین دام چه تفاوتی دارد ؟

یکی از انواع رایج دوربین های مداربسته , دوربین مداربسته اسپید دام است . همانطور که از نام این دوربین ها برمی آید لنز آن ها با سرعت و در جات مختلفی گردش می کند و تمامی واقیع محیط را به طور کامل زیر نظر می گیرد .

درصورتی که تحرکی در نقطه ای از محل ایجاد شود دوربین مداربسته اسپید دام تمام دقت خود را به کار می گیرد و با استفاده از هوش مصنوعی که دارد آلارم ایجاد کرده و کاربر را از این موضوع آگاه می کند .

دوربین مدار بسته اسپید دام با دوربین دام چه تفاوتی دارد ؟

دوربین مدار بسته اسپید دام با دوربین دام چه تفاوتی دارد ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که  دوربین مداربسته دام یا سقفی نوع رایجی از انواع دوربین های مداربسته امنیتی است در محیط های داخلی وخارجی قابل استفاده می باشند. دوربین مداربسته Dome با نام های دوربین مداربسته حبابی و سقفی نیز شناخته می شود.این نوع دوربین مداربسته گنبدی شکل است و قابلیت نصب بر روی سقف اتاق و یا هر مکان دیگری را دارد و در در دومدل دید در شب (IR  ) و معمولی (بدون IR ( ساخته می شود.

در انواع IR، دور لنزدوربین مداربسته مجموعه ای از LED ها کار گذاشته شده که توسط یک حسگر حساس به نورروشن و خاموش می شوند.این حسگر در هنگام کم شدن نور دستور روشن شدن LED ها را صادر می کند. لنز دوربین های مداربسته دام در انواع ارزان قیمت از نوع ثابت، در انواع میان قیمت از نوع وریفوکال و در انواع گران قیمت از نوع موتورایز است.

برخی از دوربین های مداربسته دام دارای شاسی فلزی بوده و تا حدودی ضد ضربه هستند که به دوربین های مداربسته  دام  ( وندال پروف) معروف هستند. برای محافظت کامل در برابر نفوذ آب، گرد وغبار،ضربه و خرابکاری این دوربین های مداربسته را داخل کاور های مخصوصی به نام هوسینگ (در لفظ عامیانه هوزینگ) قرار می دهند که در انواع گران قیمت،حتی در برابر ضربه پتک وچکش برای مدت معینی مقاوم هستند. مدل های کارخانه ای دارای کاور هوسینگ با کد ( (Hنامگذاری می شوند. دوربین های مداربسته دام با شاسی پلاستیکی نیز برای فضای داخل و محیط های اداری وخانگی طراحی شده اند. به دوربین های مداربسته  دام موتورایز که معمولا دارای لنز زوم هستند و با سرعت بالا به زوایای مختلف می چرخند، اسپید دام( (Speed Domeیا PTZ  گفته می شود.


یکشنبه 18 شهریور 1397
بؤلوملر :