دوربین مداربسته تشخیص چهره

تکنولوژی دوربین مداربسته در سال های اخیر با پیشرفت هایی مواجه شده است یکی از انواع دوربین های مداربسته مدرن دوربین مداربسته تشخیص چهره است , این نوع دوربین های مداربسته در موارد امنیتی و جمع آوری شواهد و مدارک به کار گرفته می شوند .

دوربین مداربسته تشخیص چهره در دو نوع face detdction و face capture موجود هستند و هریک هم دارای قابلیت های مختص خود اند , نوع اول این دوربین ها پیشرفته تر هستند و طبعا کارا تر .

قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند. 

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.

بزرگترین غرفه در نمایشگاه ایپاس

شرکت ناجی پاس در راستای نیل به اهداف متعالی و آرمان های ارزشمند بنیاد تعاون نیروی انتظامی و استفاده بهینه از کلیه امکانات در یک سازماندهی علمی و کارآمد همواره در تلاش است تا مأموریت های محوله را به بهترین وجه ممکن ایفا نماید که یکی از مهمترین فعالیت های این مجموعه برگزاری ادواری نمایشگاه ایپاس می باشدکه در آن از بزرگترین غرفه در نمایشگاه ایپاس گرفته تا کوچکترین آن ها در جهت بالا بردن سطح این نمایشگاه فعالیت می کنند . 


سه شنبه 13 شهریور 1397
بؤلوملر :