چرا و چگونه دوربین مداربسته را پنهان کنیم

در رابطه با دوربین های مخفی گاهی این سوال پیش می آید که چرا باید دوربین مداربسته خود را مخفی کنیم ؟ 

دوربین های مداربسته اغلب در معرض دید افراد هستند و گاهی هم سارقان با سو استفاده از این مساله به دوربین و تجهیزات آن را صدمه زده و مانع از تصویربرداری می شوند که در این موارد توصیه می شود دوربین و متعلقات آن را پنهان کنید , البته نصب دوربین مخفی به دلیل اینکه بدون اطلاع افراد اقدام به تصویربرداری از آن ها می کنند قانونی نیست .

دوربین مداربسته مخفی با نام دوربین نظارتی مخفی و دوربین جاسوسی نیز شناخته می شود. از این دوربین برای ضبط فعالیت های افراد، بدون آگاهی آن ها استفاده می شود. دوربین مداربسته مخفی ، یا از دید فرد مورد نظر پنهان نگه داشته می شود و یا به شکل وسیله ای دیگر در می آید تا قابل شناسایی نباشد. دوربین مداربسته مخفی را می توان داخل گوشی های تلفن همراه، گلدان گیاهان، لوازم جانبی تلوزیون و … جاسازی کرد. در این مطلب چند نکته کاربردی در رابطه با دوربین مداربسته مخفی بیان می شود.

نکاتی کاربردی در رابطه با دوربین مداربسته مخفی و موارد استفاده از آن

دوربین مداربسته مخفی

دوربین های مداربسته مخفی هم برای نظارت خانگی و هم برای صنایع و مکان های تجاری کاربرد دارند. در دسترس بودن و هزینه پایین این دوربین ها باعث گسترش استفاده از این دوربین ها شده است. نصب و استفاده از این دوربین ها نیاز به اجازه قانونی دارد. برخی از این دوربین ها کاربرد سرگرمی و تفریحی نیز دارند. معمولا در مکان هایی که دوربین مداربسته معمولی نصب شده باشد، تابلوهایی برای اطلاع رسانی این موضوع به عموم وجود دارد ولی دوربین های مداربسته مخفی، این طور نیستند.

یک دوربین مداربسته مخفی مشابه همه دوربین های مداربسته می تواند به صورت با سیم و بدون سیم موجود باشد. دوربین مداربسته مخفی باسیم، توسط کابلی به دستگاه گیرنده متصل می شود. نوع بی سیم آن می تواند تصاویر ضبط شده را در شعاع محدودی منتقل کرده و به دستگاه گیرنده برساند. از انواع این دستگاه های گیرنده می توان به تلوزیون، VCR ،DVR، کارت حافظه و… اشاره کرد.

برخی از دوربین های مداربسته مخفی امکان ضبط صدا را نیز دارند. کنترل این دوربین های مداربسته به دو صورت دستی و از راه دور (ریموت کنترل) می باشد.



 



یکشنبه 28 مرداد 1397
بؤلوملر :